24.2.11

Stem-fan

Alle kranten staan er vol mee en op elke hoek van elke straat wordt er wel reclame gemaakt. 2 maart zijn de provinciale staten verkiezingen. Ik wil graag even van dit moment gebruik maken om jullie allemaal op te roepen om te stemmen. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen die dit lezen dat wel doen, maar ik weet ook dat er zeker mensen zijn die dit niet doen. De provinciale lijken zo onbelangrijk, maar even voor de mensen die niet zo into de politiek zijn: de provincie stuurt mensen naar de eerste kamer, dus indirect stem je voor de eerste kamer.
Wij wonen in een topland, zeker nu het nieuws is gevuld met al het gedoe in Noord-Afrika besef ik me dat. Wat ben ik blij dat ik niet in Libië ben geboren, maar in Nederland. Ik kan ook echt niet begrijpen waarom sommige mensen vinden dat 'wij' Nederlanders meer rechten moeten hebben dan mensen die niet in Nederland zijn geboren. Waar haal je het lef vandaan om te zeggen dat jij beter bent dan een ander omdat jij toevallig in Nederland bent geboren? Ongelofelijk. Maar om niet zo af te dwalen, het gaat over het stemmen op 2 maart. Als je nog niet weet wat je wil stemmen, doe dan in ieder geval niet kieskompas. Het maakt niet uit wat je invult, er komt áltijd PvdA als meest passend uit, en Pvv als minst passend. Probeer maar, het is echt waar. Echt heel erg vind ik dat. Ook al vind ik het beter dat je pvda stemt dan pvv, ga toch maar niet af op kieskompas. Het maakt mij niet uit wát je stemt, als je maar stemt, en weet waarom je dat stemt. Hoewel ik stiekem toch blij en trots zou zijn als links de meerderheid van de stemmen krijgt in Noord-Holland :)...

1 opmerking:

  1. Ik mag in Utrecht stemmen gehe. Bij mij komt steevast partij vd dieren uit de stemwijzer... Nu vond ik dat bij de landelijke verkiezingen een beetje ver gaan, maar als ik keek naar de kwesties aan de hand waarvan je een keuze moest maken, hebben de dieren het toch het beste met ons voor hier in U-town. Ben je er zelf al uit?

    BeantwoordenVerwijderen